Dijital Pazarlama

Sosyal Medya Monitoring Nedir?

By 13 Nisan 2017 No Comments

Sosyal Medya Monitoring, gelişen ve yenilenen Web 2.0 teknolojisiyle beraber kullanıcılar arasındaki etkileşimin artması sonucu literatüre giren, basit anlamıyla kişi ve kurumlar hakkında sosyal medyada konuşulanları izleme, dinleme yoluyla not alarak, oluşan verileri bir bütün olarak sunma sürecidir.

Sosyal medya yönetiminde ilgili kurum ya da şahısın sosyal medya hesapları yönetilirken, Sosyal Medya Monitoring’de kişi veya kurumla ilgili sosyal medyada konuşulanlar tespit edilmeye çalışılır. Bu sosyal medya üst başlığının içine sadece sosyal medya siteleri diye tabir edilen Facebook, Twitter, Linkedin değil bloglar, sözlükler, şikayet siteleri, forumlar da girmektedir. Bu mecralardan toplanan veriler doğru bir şekilde analiz edilerek kurum ya da şahsın sosyal medya stratejisi belirlenir.

İnternet çağında yaşamamız ve bilgisayar okur yazarlık oranının oldukça yüksek olması kullanıcı/tüketicilerin seslerini çok daha rahat bir şekilde duyurmasına olanak sağlamaktadır. Duyulan bir rahatsızlık ya da yaşanan bir mağduriyeti çok rahat bir şekilde duyurmayı başaran kullanıcı/tüketicilerin rahatsızlıklarını hızlı ve olaylar büyümeden çözmek markanın değerini korumasını sağlayacaktır.

Olumsuz Bir Örnek

Yakın geçmişte yaşanan, ünlü bir kargo firmasının binlerce müşterisini mağdur etmesi firmanın itibar kaybetmesine neden olmuştur. Ekşi Sözlük’te yüzlerce sayfa yorum yazılan, Change.org’da e-ticaret firmalarının kargo firmasıyla çalışmaması için 50 binden fazla imza toplandığı olayda kargo firmasının tepkisiz kalması, müşteri memnuniyetine önem vermediğini gözler önüne sermiş, yaşanan bu durum yaşanan mağduriyetleri duyurubilmek için müşterileri daha da hırslandırmıştır. Yaşanan bu olumsuz olayı iyi yorumlayamayan firma mağduriyetleri gidermek yerine sessiz kalmayı tercih etmişti.

Bu kargo firması Sosyal medya monitoring’de yapılmaması gerekenler için iyi bir örnek olmuştur.

Sosyal Medya Monitoring’de 5N 1K

Sosyal Medya Monitoring’de doğru iletişim stratejisi oluşturabilmek için 5N 1K’nın ne olduğunu bilmek gerekmektedir.

Konuşanlar Kim?
Konuşanlar Neyi Nasıl konuşuyor?
Neden konuşuyor?
Nerede konuşuyorlar? (Hangi platformlarda)
Ne zaman konuşuyorlar? (Hangi zaman aralığında)

Tüketiciler yaşanan bir mağduriyetten dolayı firmayla direkt iletişime geçmek yerine sosyal medya kanallarını ya da şikayet sitelerini tercih edebilirler. Bu noktada devreye giren sosyal medya monitoring, sorulara hızlı cevap, sorunlara hızlı çözüm getirilmesini sağlar.

Sosyal medya monitoring ile beraber listening hizmeti de alınarak rakip firmaların takip edilmesi sağlanır. Rakiplerin neler yaptığı, neler yapmadığı, müşterilerinin şikayeti ve memnuniyeti sizin de kendinizi geliştirmeniz için bir yol gösterici olacaktır.

Sosyal medya monitoring araçları hakkında detaylı bilgiyi başka bir yazıda anlatacağım; fakat ön bilgi olması için aşağıda bazılarının isimlerini belirttim.

1- Google Alerts
2- Tweet Reach
3- Twazzup
4- Social Mention
5 – Sensekit
6- Monitera
7- Somera
8- BoomSonar
9- Radian6
10- Brand24
11- Mention

Sosyal medya monitoring hizmeti almak için iletişim sayfamdan bana ulaşabilirsiniz.

Leave a Reply